Arama Motoru Optimizasyonu SEO 5

SEO dostu dizinler, sitenizin trafiğini artırmanız için yapmanız gerekenler ve page rank bilgileri.

Nedir şimdi bu SEO dostu dizinler ?

Seo dostu dizinler üzerine bu kadar çok konuştuktan sonra, seo dostu dizinin ne olduğunu açıklamanın iyi ve önemli bir fikir olacağını düşündüm…

Şimdi ortak, standart inançlarla ve bir o kadar da kendi düşüncelerimizle “Seo Dostu” dizinlere bakacağız.

Bir SEO Dostu dizin

-Gelişmeyi temin etmeli, tek linkle istenilen web sitesine gidilebilmeli (Yani ne başka sitelere gitmemeli, yeni pencereler açılmamalı, basit javascriptler olmamalı).

-Site sahibinin sitesini dizine eklerken girdiği açıklamaları kullanmalı ve değiştirmemeli.

Benim kişisel bir özelliğim: Kişisel bir websitemi bir dizine kayıt ederken hep dizinin genel kalitesini tespit etmeye çalışırım. Benim tanımımda bir dizin için kaliteyi ölçerken;

1-) Spam (Boş, gereksiz) sitelerin başvurularını kabul ediyorlar mı?
2-) Bir biri ile ilgili siteler bir arada gruplandımı veya ilgisiz alakasız siteler bir arada mı diye bakarım…

Yukarıdaki iki soruyu dikkate alırım ve cevaplar olumsuz ise o dizin SEO dostu değildir diye düşünürüm. Eğer bir dizini gezerken eğer o dizinde Adsense İpucları ile Webmaster Forumunu aynı kategoride görürsem anlarım ki bu dizin benim siteme bir kazanç sağlamaz. Yani sitemin bir kazancı olmaz.
Çünkü adsense ipuçlarının bulunduğu bir sitenin yanında webmaster forumunun pek dikkat çekmez ve ziyaretçi kazanamaz. Bu benim kişisel görüşüm ve “Bu nicelikli back-link meselesi, kalite meselesi değil” diyenlerle aynı görüşte değilim. Benim için bu tür dizinlerin FFA yani Free For All Türkçesi bütün herşey için bedava link sayfalarından bir farkı yoktur.

Eklemeye değer bir dizin mi yoksa ?

Bütün back-linkler önemlidir dedik. Bu tamamı ile doğru yalnız bazı back-linler faydalı değildir çünkü onlar back-link değildir. Demek istediğim bazı sitelerden aldığınız linkleri arama motorları back-link kabul etmez.

Şimdi hangi dizinlere eklemeniz gerektiğini yani hangi sitelerden alacağınız linkleri arama motorları daha çok sever bu konuya geçelim…

Günümüzde bir dizin sitesine değer biçilirken kullanılan en büyük ölçü toolbardaki pr değeridir… Herkes bilir ki bu bir dizin sitesine değer biçmek için iyi biryol değildir, fakat diğer yollar çok fazla işlem gerektirdiği ve uzun zaman aldığı için herkes bu çok basit ve yetersiz yol olan toolbardaki pr değerine bakmak ile dizin sitesine değer biçer…İşte size dizin sitelerini değerlendirmede kullanılacak 2 çekirdek parametre:

1-)Nitelikli ziyaretçi sağlayarak sitenize direkt katkı yapar.
2-)Size back link sağlayarak aramalarda daha üst sıralara çıkmanıza yardımcı olur.

Buraya kadar söylediklerim konusunda sanırım sizinle hemfikiriz! Anlaşmazlıklar bu iki parametreyi nasıl ölçeceğimizi tespit konusunda karşımıza çıkıyor. Birinci parametreyi ölçmek genelde basittir. Gelecekte size kazandıracağı ziyaretçi sayısını bu günden tahmin edemezsiniz. Bu bir tahmindir ve dizin sahibi size kendi dizininin sizin sitenizin bulunduğu kategoriye ve benzer kategorilere ne kadar trafik yolladığını belirtmeyebilir. Bu yüzden bu parametreyi sitenizi kayıt ettirirken ve sonuçlarını gözlemlemeyi beklerken zaman ve/veya para harcayarak ölçebilirsiniz…

Eğer birden fazla siten varsa şu şekilde deneme yapmak daha mantıklı olacaktır: İlk önce bir sitenizi kayıt edersiniz, bakarsınız ki size ziyaretçi şeklinde dönüş oluyor o zaman diğer sitelerinizi de eklersiniz. Bu konuda illa ki deneme yapmanıza gerek yoktur. Webmaster’ların görüş alış verişi yaptığı ortamlarda deneyimlerden fayda edebilirsiniz. Başkalarının deneyimlerini tekrar yaşayarak öğrenmek aptallık olur. Bu bir atasözü. Birileri sizden önce sitesini o dizine kayıt etmiş olabilir. Bu bilgiler size önceden bir fikir sağlayacaktır…

İlk parametreden hemen geri dönüşüm beklemek manasız olduğu için bu süreçte ikinci parametre değerlerine göz atalım. Sitenizin linkinin yayınlanacağı sayfanın pr değeri, dizinde kayıtlı olan sitelerin kalitesi, dizininin parça parça kalitesi, dizinin bir bütün olarak kalitesi, geçersiz link sayısı… gibi bir çok ölçüyü kullanabiliriz.

Bu günümüz webmasterlarının site eklerken neden genelde toolbardaki pr. değerini ölçü aldığını gösterir. Çünkü diğer türlü biraz önce saydığımız gibi bir çok ölçü kullanmamız ve zaman harcamamız gerekecek. Hem zaman olmamasından dolayı, hemde bu işler için zaman harcanmak istenmemesinden dolayı sizler için aşağıdaki siteyi öneririm:

http://www.seomoz.org/tools/page-strength.php

Dizinleri ölçek amaçlı bu aleti kullanmak isteyenler için harika denebilecek bir site.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s


%d blogcu bunu beğendi: